2013. augusztus 14., szerda

Balatoni csalódás

Múlt hétvégén a magyar tengernél nyaraltunk . Már régóta vártam ezt a hétvégét , már sokszor elképzeltem ahogyan az ul. cuccal tucatnyi sügeret és miegymást fogok ki a Balatonból , mert azt gondoltam ott biztosan több hal van mint itt a szigetközben .
Csalódtam .

A péntek esti vihar előtt fogott balinom után fellelkesülve már alig vártam a szombat reggelt  , hogy induljunk
Reggel aztán még gyorsan beugrottam  Csaszihoz vettem horgokat kulcskarikákat a wobblereimhez , amiken éppen hogy csak megszáradt a lakk .
Amint leértünk Keszthelyre irány a Pecasarok , kiváltottam a 72 órás engedélyemet , utána mentünk csak a szálláshelyünkre .
Ott aztán mindenki elfoglalta magát egy kicsit , én a wobblerekkel , Hajni pedig összeállította a hétvégi programot , kiállítások múzeum stb.


Aztán délután városnézés volt , körbeszimatoltam a mólónál és a kikötőben is , az első halat a marcipán múzeumban láttam meg  :)


Végre aztán este eljött az én időm , lementünk a mólóra , ott aztán szembesültem azzal , hogy a jobb helyek már foglaltak , 10- 20 méterenként ült valaki  , mindenki fenekező cuccal , kicsit furcsán néztek rám amikor elkezdtem dobálni , de én csak dobáltam és dobáltam , és semmi , pedig rablást azt láttam a sziklák előtt párat .


Már besötétedett amikor egy kis süllőt sikerült fognom , annyira kicsi volt hogy azt hittem hínarat fogtam , de örültem neki , ez volt életem legelső pergetett balatoni hala .


A hatalmas zsákmánytól beindulva dobáltam még jó ideig de semmi sem jött .
Másnap délelőtt úgyszintén itt próbálkoztam sikertelenül , az összes műcsalimat kipróbáltam de valami végett nem sikerült halat fogni , a Balaton teljesen más , a Dunán tudom hol keressem a halakat , itt viszont fogalmam sem volt mit csináljak , a jónak tűnő helyek is üresek voltak , vagy nem volt jó a csali , nem tudom , de a fenekező horgászok megint kint voltak ,és fogták sorban a halakat .
Délután a program ,vadászati kiállítás , múzeum , és séta a kastélyparkban , utána strand .
Este irány a kikötő , először itt is csak dobáltam és dobáltam és semmi .


Végül aztán felraktam egy kicsivel nagyobb 3-4 centis fehér testű piros farkú twisztert , és azzal végre sikerült egy sügeret fogni .


Átmentem a kikötő másik oldalára , mert hál istennek ott  már nem etették a kacsákat , úgyhogy azok is arrébb álltak , így volt helyem dobálni .
Leálltam a sziklákra , Hajni meg fent leült és hallgatta a sok okosságot amit az arra elhaladó emberek mondtak pl. Az milyen táska a horgász oldalán ?  Én már láttam ilyent az legyező táska . 
Nem is tudtam , hogy van legyező cuccom , ezek szerint akkor már csak a bot hiányzik , táska már van :)
Itt azért sikerült fognom egy szebb sügeret , szépen fárasztottam egy kicsit , aztán lenyúltam érte kivettem , megfordultam , és akkor láttam , hogy legalább húszan állnak mögöttem fent és mindenki engem bámul .


Több halat nem adott ez a hely , meg amúgy is kezdett elegem lenni a tömegből , nem vagyok én ehhez hozzászokva , ha itthon elmegyek horgászni van hogy egyetlen emberrel sem találkozom egész nap .
Arrébb mentünk egy kicsit nyugisabb oldalra , ott volt még kettő rávágásom , utána semmi.
Ezzel zárult a vasárnap , úgy terveztem hogy hétfőn még reggel korán lemegyek a mólóra mert akkor biztosan üres lesz , a turisták hazamennek a helyiek dolgoznak hétfőn , így gondoltam , de nem így volt .
Mire leértem a mólóra még több ember horgászott mint hétvégén , még annyi helyem sem volt mint szombaton , és fenekező cuccal csak fogták folyamatosan a halat .
Mérgemben átszereltem a jigger botomat fenekezőre volt nálam műcsonti , azzal próbálkoztam  , volt pár kapásom , de halat nem tudtam fogni , meg nem is nagyon tetszett ez a módszer .
Összepakoltam , csináltam még egy borús hangulatú képet aztán elköszöntem a magyar tengertől , igaz , hogy adott halat de nem mérte bőkezűen , ezért egy kicsit csalódtam , mert azt hittem  ,hogy itt minden szikla mögött legalább két sügér lapul  :) de azért ettől függetlenül a Balaton marad a kedvenc helyem ha nyaralásról van szó . Halat meg majd fogok otthon ,  mire hazaértem , Sali és Norbi már felpakolva vártak már csak az én kajakomat kellet felrakni , és mentünk az ártérbe horgászni , de az már egy másik bejegyzés lesz .






2 megjegyzés:

  1. Itt hibáztál: " mert azt hittem ,hogy itt minden szikla mögött legalább két sügér lapul :)"!
    A Balatonon sincs kolbászból a kerítés! Kellett volna helyi segítség, mert anélkül szerencse is kell! A Szigetközben én sem lettem volna olyan eredményes jó gájd nélkül! :) Amúgy nem a legjobb időszakot választottad, ebben a melegben a helyieknek sem egyszerű pergetve halat csípni.

    VálaszTörlés
  2. Ott a mólón kaptam a horgászoktól segítséget ketten is mondták hogy dobáljak a belső oldalon , de nem nagyon mertem , mert elméletileg csak kifelé lehet a mólóról horgászni , nem tudtam mennyire veszik ezt szigorúan . Legközelebb ha megyek , előtte kérek majd segítséget tőled , hogy milyen partrészeken és mivel próbálkozzak :)

    VálaszTörlés